Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Państwa pytania. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego, mailowego lub poprzez formularz.
BRIDGESTONE DUELER A/T 693 III
![]() |
Producent |
Producent: BRIDGESTONE
Historia marki BRIDGESTONE sięga roku 1930. Powstała ona z połączenia amerykańskiej firmy Firestone Tire & Rubber Company z japońską firmą Bridgestone Tire Company Ltd. Pierwsza opona Bridgestone pojawiła się na rynku w 1930 i była produktem spółki japońskiej. W krótkim czasie japoński Bridgestone podjął decyzje o uniezależnieniu sie od technologii europejskiej i amerykańskiej, przechodząc na model japoński. Na początku opłacił to wieloma problemami, które rozwiązał i wszedł na ścieżkę szybkiego rozwoju w skali globalnej.
Obecnie Bridgestone to 160 zakładów produkcyjnych, magazynów surowców, magazynów opon na całym swiecie, ponad 140.000 pracowników, dostepność produktów w 150 krajach. Firma posiada oddziały regionalne w USA (Tennessee), Europie (Belgia) i Singapurze.
Oferta producenta obejmuje praktycznie wszystkie segmenty zastosowania opon. Firma jest dodatkowo znana z produkcji wysokowydajnych opon sportowych, które dostarcza min. dla wyścigów Formuły 1.
Marki należące do Bridgestone to min. Firestone, Uniroyal, Dayton, Fuzion, Fireforce.
Bridgestone to również wiele aktywności sponsorskich i społecznych. Był min. oficjalnym Partnerem Komitetu Olimpijskiego a z ciekawszych dzałań poza sponsorskich można wymienić udział w projekcie opracowania pierwszej na świecie sztucznej płetwy ogonowej dla delfina, który w wyniku choroby stracił znaczną jej część. Projekt zakończył sie powodzeniem a delfin odzyskał możliwość pływania.
W kategorii opon terenowych, w ofercie producenta znajdziemy 3 modele opony AT: DUELER AT 001, DUELER AT 693 II, DUELER AT 693 III.
Pozycjonowanie - klasa Premium
Poziom cenowy - wysoki
Charakterystyka opony Bridgestone Dueler A/T 693 III:
Opona 4x4 Bridgestone Dueler A/T 693 III jest oponą letnią, kolejną z serii Dueler AT. Naszym zdaniem, Bridgestone trochę przekombinował z ilością typów. Każdy jest jakiś, ale żaden nie jest rasową, agresywną oponą A/T, która po zamontowaniu powodowałaby efekt WOW. Podobnie jest z modelem 693 III. Opona bardziej przypomina oponę do samochodów dostawczych niż oponę AT. Poprawny bieżnik o charakterystyce szosowej, ale czy w przypadku opony AT o to chodzi? Może dlatego sprzedaż tych opon u nas nie zachwyca. Opona na pewno bardzo dobrze odprowadza wodę, czego zasługą są wyraźne 4 rowki wzdłużne. Bloki bieżnika są wyeksponowane, ale przerwy między nimi są zbyt małe, żeby opona dobrze się samooczyszczała podczas jazdy w terenie. Na podłożu miękkim, błotnistym, będzie się szybko zapychać i tracić przyczepność. Bieżnik delikatnie zachodzi na barki opony, ale takie wzmocnienie zabezpieczy oponę raczej przed wjazdem na krawężnik, niż stykiem z przeszkodami w terenie. Generalnie opona Bridgestone Dueler A/T 693 III będzie dobrym wyborem dla tych, którzy większość czasu spędzają na szosie, a teren w lekkim wydaniu będzie okazjonalny. Mogą być na przykład idealnym rozwiązaniem dla właścicieli kamperów.
Jak klienci oceniają opony 4x4 Bridgestone Dueler A/T 693 III:
Dostępnych opinii nie jest zbyt dużo. Posłużyliśmy się zatem relacją z wyprawy jednego z użytkowników, która odbyła sie w RPA własnie na takich oponach. O dziwo, pomimo naszych wcześniejszych krytycznych uwag, ocena zachowania opon była całkiem dobra. Warto podkreślić, że Toyota korzystała z tych opon jako wyposażenie fabryczne modeli Hilux. Zgodnie z relacją oponę Dueler A/T D693 III należy uznać za oponę szosową, z 70% naciskiem na nawierzchnie asfaltowo-żwirowe. To nastawienie, jak się wydaje, skutkuje oponą o niskich oporach toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i inne korzyści dla klientów, jak chociażby trwałość ukłądu napędowego. Ulepszenia w stosunku do poprzednika modelu D693 III obejmują szerszy pas bieżnika z pełną osłoną i wzmocnione klocki barkowe, zapewniające bardziej równomierny kontakt z podłożem podczas pokonywania zakrętów, co poprawia przyczepność i bezpieczeństwo. Klocki bieżnika nie są tak wysokie jak w poprzednim modelu, co poprawia stabilność poprzez zmniejszenie ugięcia bieżnika. Chociaż nowy wzór bieżnika i mieszanka o wyższej zawartości krzemionki wyglądają mniej agresywnie, znacząco zmniejszają opory toczenia i hałas drogowy. Zgodnie z relacją uczestników wyprawy, udowodniła ona, że opony spisywały się znakomicie na krętych asfaltowych drogach, a także na głazach, glinie i kamienistym żwirze, potwierdzając teorię Bridgestone'a, że na 90% wypraw Dueler D693 III jest więcej niż wystarczający.
Znaleźliśmy też kilka opinii w serwisie tyretest.com, gdzie średnia ocena opony w skali 0-5 kształtowała się na poziomie 4,35.
Informacje dodatkowe:
SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ I CENY