Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Państwa pytania. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego, mailowego lub poprzez formularz.
BRIDGESTONE DUELER A/T 693 II
![]() |
Producent |
Producent: BRIDGESTONE
Historia marki BRIDGESTONE sięga roku 1930. Powstała ona z połączenia amerykańskiej firmy Firestone Tire & Rubber Company z japońską firmą Bridgestone Tire Company Ltd. Pierwsza opona Bridgestone pojawiła się na rynku w 1930 i była produktem spółki japońskiej. W krótkim czasie japoński Bridgestone podjął decyzje o uniezależnieniu sie od technologii europejskiej i amerykańskiej, przechodząc na model japoński. Na początku opłacił to wieloma problemami, które rozwiązał i wszedł na ścieżkę szybkiego rozwoju w skali globalnej.
Obecnie Bridgestone to 160 zakładów produkcyjnych, magazynów surowców, magazynów opon na całym swiecie, ponad 140.000 pracowników, dostepność produktów w 150 krajach. Firma posiada oddziały regionalne w USA (Tennessee), Europie (Belgia) i Singapurze.
Oferta producenta obejmuje praktycznie wszystkie segmenty zastosowania opon. Firma jest dodatkowo znana z produkcji wysokowydajnych opon sportowych, które dostarcza min. dla wyścigów Formuły 1.
Marki należące do Bridgestone to min. Firestone, Uniroyal, Dayton, Fuzion, Fireforce.
Bridgestone to również wiele aktywności sponsorskich i społecznych. Był min. oficjalnym Partnerem Komitetu Olimpijskiego a z ciekawszych dzałań poza sponsorskich można wymienić udział w projekcie opracowania pierwszej na świecie sztucznej płetwy ogonowej dla delfina, który w wyniku choroby stracił znaczną jej część. Projekt zakończył sie powodzeniem a delfin odzyskał możliwość pływania.
W kategorii opon terenowych, w ofercie producenta znajdziemy 3 modele opony AT: DUELER AT 001, DUELER AT 693 II, DUELER AT 693 III.
Pozycjonowanie - klasa Premium
Poziom cenowy - wysoki
Charakterystyka opony 4x4 Bridgestone Dueler A/T 693 II:
Opona letnia typu All Terrain. Bieżnik nie jest zbyt agresywny, co pozycjonuje ją jako przeznaczoną do komfortowej i bezpiecznej jazdy autostradowej oraz w lekkim terenie. Wytrzymała, zaawansowana technologicznie mieszanka bieżnika zawiera LLCarbon, który zwiększa odporność na pęknięcia, rozdarcia i odpryski. Symetryczny wzór bieżnika i niezależne bloki bieżnika poprawiają przyczepność na suchej nawierzchni i stabilność tej opony 4x4, a bardziej agresywne bloki poza barkiem zapewniają lepszą przyczepność w błocie i śniegu. Cztery rowki obwodowe wokół bieżnika pomagają odprowadzać wodę spod bieżnika i zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja bieżnika tej opony poprawia również reakcję układu kierowniczego i przyczepność w zakrętach, o czym wspominają również inni kierowcy, którzy recenzują ten model. Głębsze rowki bieżnika zwiększają przyczepność modelu 693 II w terenie, na żwirze, ziemi, trawie i skałach. Choć osiągi nie dorównują tym bardziej wyspecjalizowanym oponom AT, są więcej niż wystarczające.
Wewnątrz opony znajdują się dwa stalowe pasy, które zapewniają dodatkową wytrzymałość i stabilność, a poliestrowy kord zwiększa komfort jazdy i sprzyja równomiernemu zużyciu bieżnika. Ulepszona konstrukcja stopki w kształcie litery O zapewnia trwałość i większy komfort.
Zalety
- Bardzo dobra przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni
- Przyczepność na zakrętach i ogólna stabilność opon
- Cicha i komfortowa jazda jak na oponę AT
- Lepsza niż przeciętna żywotność bieżnika
Wady
- Prowadzenie zimą mogłoby być nieco lepsze
- Nie jest przeznaczony do intensywnego użytkowania w terenie
- Ograniczona paleta rozmiarów opon
Jak klienci oceniają oponę Bridgestone Dueler A/T 693 II:
Bridgestone Dueler 693 II to przeciętna opona do codziennego użytku. Nie osiąga spektakularnych wyników, ale też nie zawodzi w żadnej kategorii. Przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni jest bardzo dobra, a osiągi w terenie na lekkim terenie nie są złe. Nie jest to opona przeznaczona do jazdy w błocie ani do wspinaczki, więc warto o tym pamiętać. Komfort jazdy na tej oponie jest dobry, a hałas toczenia jest minimalny jak na oponę terenową tego typu. Ponadto żywotność bieżnika jest całkiem przyzwoita. Prowadzenie zimą byłoby jednym z naszych największych problemów z tą oponą. Radzi sobie nieźle, jeśli zwolnisz i jedziesz spokojnie, ale traci przyczepność z tyłu, jeśli nie będziesz ostrożny. Można tak powiedzieć o większości opon, ale w przypadku tego modelu warto o tym pamiętać.
Według klienów serwisu tyrereviews.com w skali 0-100 opona uzyskała następujące wyniki:
- przyczepność na suchej nawierzchni - 72
- przyczepność na mokrej nawierzchni - 66
- przenoszenie drgań z drogi na kieorwnicę - 58
- stabilność prowadzenia - 57
- zużycie bieżnika - 57
- komfort - 65
- ponowny zakup - 50
Informacje dodatkowe:
SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ I CENY