Opona YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT

YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT miała swoją premierę w roku 2016. Pojawiła się na rynku jako następca modelu G012, który nie posiadał certyfikatu zimowego i może dlatego nie był zbyt popularny. 

Opona YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT

YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT miała swoją premierę w roku 2016. Pojawiła się na rynku jako następca modelu G012, który nie posiadał certyfikatu zimowego i może dlatego nie był zbyt popularny. Według producenta model G015 został zaprojektowany w ten sposób aby dobrze radzić sobie na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Opona z założenia ma sobie również radzić w lekkim terenie.

Bieżnik standard vs. Bieżnik LT – krótkie porównanie

YOKOHAMA zastosowała ciekawy, aczkolwiek dla niektórych mało zrozumiały i mylący manewr marketingowy. W ramach jednego modelu opony GEOLANDAR G015 udostępniła klientom dwa rodzaje bieżnika. Pierwszy z nich to tzw. wersja STANDARD, ujmując rzecz od strony użytkownika wersja LIGHT, zbliżona do szosowej ale nie do końca, o czym w dalszej części.

Druga wersja to bieżnik zastosowany w oponach GEOLANDAR G015 z oznaczeniem LT. Przez użytkowników nazywana „OSTRA”, a zgodnie z nomenklaturą podziału opon terenowych, jest to typowy bieżnik ALL TERRAIN (AT).

opona yokohama 1

YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT STANDARD – charakterystyka bieżnika

Opona z tym typem bieżnika mieści się w generalnym podziale dla opon terenowych, czyli jest sklasyfikowana jako opona ALL TERRAIN (AT). Jestem w tym miejscu świadom, że spotkam się z krytyką pasjonatów offroadu, z czym częściowo mogę się zgodzić. Pozwólcie jednak, że podejmę w tym temacie delikatną polemikę. Oczywiście faktem jest, że opona YOKOHAMA GEOLANDAR G015 z bieżnikiem STANDARD, nie poradzi sobie w trudnym terenie. Nie polecam jej stosować do pokonywania brodów, głębokiego piachu, czy błota. Do tego typu zadań przeznaczone są opony z bieżnikiem MT i co do tego nie ma wątpliwości. Weźmy jednak pod uwagę potrzeby użytkowników typowych SUV, którzy na co dzień jeżdżą po drogach asfaltowych, nie chcą radykalnie redukować prędkości w trudnych warunkach, chcą cieszyć się komfortem jazdy. Jednocześnie jednak maja potrzebę od czasu do czasu zjechać z drogi utwardzonej i pokonać lekki teren, czy też np. dojechać do urokliwych zakątków, żeby powędkować. Dla takich osób opona YOKOHAMA GEOLANDAR G015 z bieżnikiem STANDARD stanowi idealne rozwiązanie.

Z technicznego punktu widzenia opona charakteryzuje się bieżnikiem o głębokości 9-10 mm (w zależności od rozmiaru opony) oraz mocniejszymi barkami opony, które chronią przez uszkodzeniem boku opony w trakcie pokonywania terenu czy chociażby podjazdu na krawężniki. 

opona yokohama 2

Opona występuje w wielu popularnych rozmiarach, min:

31x10.50R15 ; 32x11.50R15 ; 33x12.50R15 ; 165/60R15 ; 205/70R15 ; 215/70R15 ; 195/80R15 ; 225/70R15 ; 265/70R15 ; 245/70R16 ; 255/70R16 ; 265/70R16 ; 205/80R16 ; 225/70R16 ; 245/65R17 ; 265/65R17 ; 285/65R17 ; 315/70R17 ; 285/75R17 ; 225/55R18 ; 225/60R18 ; 265/60R18 ; 265/70R18 ; 285/50R20 ; 275/60R20 i wiele innych. Wybrane rozmiary dostępne są w opcji OWL  (z białymi napisami).

Część rozmiarów występuje w opcji wzmocnionej XL (EXTRA LOAD). Większość rozmiarów opony YOKOHAMA GEOLANDAR G015 z bieżnikiem w opcji STANDARD posiada indeks prędkości H – 210 km/h a poziom generowanego hałasu mieści się w granicach 70-72 dB.

Tak jak już wcześniej napisałem, opona stanowi doskonały wybór dla wszystkich, którzy cenią sobie komfort i bezpieczeństwo jazdy po drogach utwardzonych, ale od czasu do czasu preferują zjazd w lekki teren i napawanie się chociażby urokami przyrody. 

YOKOHAMA GEOLANDAR G015 AT LIGHT TRUCK (LT) – charakterystyka bieżnika

Ta opona to pełnoprawny AT-ek. Agresywny i mocny bieżnik, wzmocnienia barków i boków, zwiększona nośność to cechy, które stawiają te opony w czołówce oferowanych na rynku opon z bieżnikiem AT. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że głębokość bieżnika dla tej opony to 13-14 mm (w zależności od rozmiaru). Głębokość, która zbliżona jest do wartości tego parametru, w przypadku delikatniejszych opon z bieżnikiem MT. Do tego dochodzą spore przestrzenie pomiędzy blokami bieżnika, które ograniczają zjawisko „zapychania się” bieżnika.

Wyżej opisane cechy są tymi, które głównie przyczyniają się do dzielności tej opony w terenie. Terenie nie tylko lekkim ale i średnim. W zasadzie YOKOHAMA GEOLANDAR G015 LT przy umiejętnej technice jazdy, poradzi sobie z pokonaniem większości przeszkód terenowych, za wyjątkiem oczywiście ekstremalnych terenów błotnistych i piaszczystych. 

opona yokohama 3

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą opon terenowych w sklepie: OponyOffroad.pl

Krótki film reklamowy z serwisu TIRE RACK


Mają Państwo pytania dotyczące naszej działalności? Zachęcamy do kontaktu telefonicznego, mailowego lub poprzez formularz.

Czytaj więcej